مقالات

مقایسه انگیزش پیشرفت تحصیلی، کمک طلبی تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش¬آموزان دختر دبستانی مدرسه میزان و دانش¬آموزان مدارس غیر انتفاعی


خلاصه :

هدف پژوهش مقایسه انگیزش پیشرفت تحصیلی، کمک طلبی تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش‏آموزان دختر دبستانی مدرسه میزان و دانش­آموزان مدارس غیر انتفاعی بود

برای این پژوهش علی-مقایسه­ای، نمونه‏ای با حجم 50 نفر دانش‏آموز دختر دبستانی مدرسه میزان و 50 نفر دانش‏آموز دختر دبستانی مدارس غیرانتفاعی شهر تهران در سال 1397 به روش نمونه‏گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب شد. از پرسشنامه‏های انگیزش پیشرفت تحصیلی هارتر(1981)، کمک طلبی تحصیلی ريان و پنتريچ(1997) و اضطراب امتحان ورن و بنسون(2004) استفاده شد. داده­ها با تحلیل واریانس چندمتغیره)(مانووا) تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد که بین انگیزش پیشرفت تحصیلی، کمک طلبی تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش‏آموزان دختر دبستانی مدرسه میزان و دانش­آموزان مدارس غیر انتفاعی تفاوت وجود دارد. در مجموع می‏توان گفت انگیزش درونی پیشرفت تحصیلی، پذیرش کمک طلبی تحصیلی در دانش‏آموزان دختر دبستانی مدرسه میزان بالاتر از دانش‏آموزان دختر دبستانی مدارس غیر انتفاعی بود. انگیزش بیرونی پیشرفت تحصیلی و اجتناب از کمک طلبی تحصیلی در دانش‏آموزان دختر دبستانی مدارس غیرانتفاعی بالاتر از دانش‏آموزان دختر دبستانی مدرسه میزان بود.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران