رویدادهای مدرسه
بزرگداشت ایام فاطمیه
با مشارکت متربیان مدرسه
خلاصه :
لزوم توجه به کیفیت مواجههی کودکان با مفاهیم معنوی
🌸به نام خدا🌸
🔘 مواجههی کودک با شعائر دینی و اخلاقی از جمله مواردی است که از دورهی اول رشد آغاز شده و در دورهی دوم ادامه پیدا میکند.
طبعاً یک کودک دبستانی به نسبت توان و ظرفیت ادراک خود، امکان مواجههی مستقیم یا غیر مستقیم با مفاهیم معنوی را خواهد داشت. اما تشخیص و تبیین سطح مواجههی یک کودک، بسته به حدود سن و ادراک ايشان، از جمله موارد راهبردی تربیت کودک میباشد؛ که چنانچه اقتضائات آن در نظر گرفته نشود؛ ما را دچار تندروی یا کندروی کرده و فرزند ما را بعضاً با تبعات جبران ناپذیر آن در آینده مواجه خواهد ساخت.
🔳 با توجه به اینکه کودک ما خصوصاً در سالهای ابتدایی دورهی دوم، (حدود سنین دبستان ۱) هنوز دنیا و رخدادهای پیرامون خود را با تجربیات عینی و ملموس خود درک میکند؛ نسبت مواجههی ایشان با مفاهیم معنوی میبایست به گونهای دقیق طراحی شده باشد که در عین بهرهگیری او از این مفاهیم، نسبت به کیفیت انتقال برداشتهای ایشان از مفاهیم معنوی نیز توجه صورت گرفته باشد.
🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌
🔲 سال گذشته در همین ایام، مدرسه ميزبان اندیشه بنا را بر برگزاری مراسم بزرگداشت "حضرت صدیقهی طاهره، سلامالله علیها" قرار داد.
چالش مدرسه طراحی یک مراسم جامع و کامل، با ملاحظهی مشارکت همزمان تمامی پایههای تحصیلی (از پیش دبستان تا ششم) و بهرهمندی همهی ایشان از این مراسم بود. به گونهای که هر دانش آموز با توجه به ظرفیت مخصوص خود در این مراسم مشارکت داشته و بدون اینکه دچار برداشتهای ناصواب و خارج از سطح فهم خود شود، تبدیل به برگی از خاطرات دفتر این روز بزرگ گردد.
به امید تربیت فرزندانی صالح، و ادامه دهنده راه تعالی برای خود و جامعهای که در آن زندگی میکنند.
🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴🪴