رویدادهای مدرسه

طرح جامع تربیتی و آموزشی

مدرسه میزان اندیشه


خلاصه :

طرح جامع تربیتی و آموزشی

▫️به نام مدبر امور▫️


🌱 ۸ سال پیش از این، در سال ۱۳۹۵ مسیر مدرسه ميزبان اندیشه آغاز شد. از همان ابتدا بنای پایه گذاران مدرسه، بر شکستن الگوهای کم اثر و چه بسا مضر قدیمی، و انتخاب الگویی پیش برنده قرار گرفت.

💡بر این اساس پس از بررسی‌های صورت گرفته، "روش میزان" که الگویی بر اساس تلفیق روش‌های نوین آموزشی و مهارتی، همراه با الگوهای هویتی سرزمین ایران می‌باشد؛ انتخاب گردید.

◽️◾️◽️◾️◽️◾️◽️

🔰 حال پس از گذشتِ ۸ سال موفق و رو به رشد، زمان آن رسیده بود تا مدرسه در کنار سنجش و آسیب شناسی ۸ سال گذشته، بازنگری و بازتولید همه جانبه‌ای در تمامی حوزه‌ها و زیر حوزه‌های آموزشی و تربیتی داشته باشد؛ تا از پی آن ساختاری تدوین گردد که تمامی شئون و بخش‌های مختلف آن (شامل آموزشی، تربیتی، خانوادگی و..) جدای از هم دیده نشده و واجد ارتباط معنا دار و هماهنگ با یکدیگر باشد.
 
🔸 بدین معنی که اگر به عنوان مثال، موضوع نظم به عنوان یک موضوع تربیتی، محل بررسی قرار می‌گیرد. باید به پرسش‌های زیر پاسخ داد : 
⁉️ تعریف ما از مقوله نظم و منظم شدن کودک چیست ؟
⁉️ فرایند رشد نظم در انسان مطابق با کدام مراحل و مراتب طی می‌شود؟
⁉️ در دوره‌ی دوم رشد کودک( از پیش دبستان تا ششم) در هر سال چه سطحی از نظم پذیری را باید از کودک انتظار داشت ؟
⁉️ در خصوص مقوله‌ی نظم، نسبت هر پایه‌ی تحصیلی با پایه‌ی قبل و بعد از خود چگونه تعریف می‌گردد؟
⁉️ نقش خانه و خانواده و ارتباط والدین و فرزند و نسبت آن با فرایند طی شده در مدرسه (نظم) چگونه تبیین می‌شود؟
⁉️ ارتباط متقابل مقوله نظم با سایر حوزه‌های تربیتی و آموزشی ( عزت نفس، مسئولیت‌پذیری، مستقل شدن و...) چگونه تعریف می‌شود؟

❔و ده‌ها سوال مهم و مرتبط دیگر که می‌بایست پاسخ روشنی برای آن‌ها در نظر گرفت...

⏳ به زودی و طی هفته‌های آینده به صورت جزئی تر شما را در جریان شئون مختلف مواردی که در طرح جامع مدرسه در دست بررسی، اصلاح، طراحی و مدون سازی می‌باشد؛ قرار خواهیم داد. 


🙏 به یاری خدا

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران