رویدادهای مدرسه

مدار ساعات مدرسه ميزبان اندیشه

سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲


خلاصه :

خلاصه ای از ساعت صرف شده در مدرسه ناظر به مربی و متربی

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

🪴🪴🪴🪴🪴🪴

در یک مدرسه چه می‌گذرد ؟ 

🟢🟠🟢🟠🟢🟠

اگر فرض کنیم هر کودک در طول روز، ۵ الی ۶ ساعت از زمان خود را در مدرسه‌ سپری می‌کند؛ و این حضور ۵ روز در هفته و ۸ ماه در سال تکرار شود؛ حائز اهمیت خواهد بود که کودک دقایق و لحظات خود را در مدرسه‌ چگونه سپری می‌کند؟

⏳⏳⏳⏳⏳

باید در نظر داشته باشیم که به طور کلی تلقی و توقع جامعه از مدرسه‌ رفتن بچه‌ها، حاضر شدن سر کلاس درس، تمرکز بر روی تخته کلاس و مفاهیم آموزشی کتاب، و در نتیجه آن با سواد شدن و درس خوان شدن ایشان بوده و می‌باشد. 
چه اینکه به نظر می‌رسد امروزه با سبک و سیاق حاضر، همان حداقل توقع جامعه برای علاقه‌مند شدن دانش آموزان به مقوله سوادآموزی و درک عمیق در مفاهیم درسی نیز محقق نمی‌گردد. 

🚥🚥🚥🚥🚥

حال چه باید کرد ؟ و انتخاب ما چه خواهد بود ؟ چگونه می‌توان میان درس خواندن، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی-تعاملی، رشد شخصیتی، ارتقای توانمدیهای جسمی-حرکتی و ده‌ها مورد دیگر در مدت زمان حضور کودک در مدرسه هماهنگی ایجاد کرد ؟

در طی سال‌های گذشته، مدرسه ميزبان اندیشه بر بستری از روش میزان به مقدار توان و ظرفیت خود در تلاش بوده است تا با شکستن قالب‌های مرسوم، بستری را طرح نموده که در عین اینکه مناسب فضای سواد آموزی کودکان باشد به مکانی برای ارتقای شاخصه‌های مهارتی و تربیتی ایشان نیز بدل گردد؛ که البته ایجاد این هماهنگی، امری پیچیده، پر چالش و نیازمند تمهیدات مفصل می‌باشد. 

🗓🗓🗓🗓🗓

در حال حاضر (تابستان ۱۴۰۳)  طی سلسله جلسات متراکم، مدرسه در تلاش بر باز تعریف اصول حاکم بر مدرسه و اصلاح و بازنگری در اولویت‌ها، در جهت نِیل به‌ کارآمدی و بهره‌وری بالاتر می‌باشد. 
شما نیز به عنوان مخاطب مدرسه، می‌توانید پس از بررسی و مطالعه اطلاع نگاشت های موجود در پیوست این گفتار، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را از طریق درگاه پشتیبانی مدرسه با ما در میان بگذارید.

با تشکر 🌹

🪴🪴🪴🪴🪴🪴

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران